Monday, February 25, 2013

kasih sayang umi :)

yaAllah..sungguh aku syg mereka...syg ukhuwah yg terbina walau cuma 2 bulan..walau cuma seketika..tapi,demiMu...aku syg mereka...mereka mengajar aku utk mencari sebuah kehidupan,mencari sesuatu yg pernah aku miliki suatu masa dulu, tetapi hilang disebabkan mengejar dunia...yaAllah,aku pasti,satu hari nanti aku akan rindu...tapi,biarlah perasaan rindu itu datang dengan keredhaan Mu..kerana itu yg penting bagi ku...yaRahman...jaga lah mereka..jaga hati mereka..jaga iman mereka...demiMu juga...aku redha atas segala sesuatu yg pernah aku smpaikan kepada mereka...mereka harta dan amanah dariMu...

semakin dekat tarikh untuk aku meninggalkan sekolah,semakin aku rasa kehilangan sesuatu yg sangat2 berharga...tapi aku yakin,ada sesuatu yang telah Allah tetapkan utk aku dihadapan...terus berdoa dan terus berharap...hari2 terakhir ni juga yang membuatkan aku rasa sayang dan rasa disayangi oleh anak2 murid...wahai anak2 murid ku...sy sayang kan awak semua...syg sgt2...mcm mana jahilnya diri sy sepertimana yg pernah sy ceritakan pd awk semua..itu lah diri sy yg dulu...dengan izin Allah...kita bertemu..dan dengan izin Allah juga...Allah gerak kan hati saya utk berubah...juga dengan izin Allah,kita berpisah...semoga ini lah perancangan terbaik dari Allah...demi Allah...sy sygkan hubungan kita...

pernah satu masa,saat aku bercerita tentang diri aku kpd pelajar tingkatan 2..mereka terkejut...aku tahu,dalam fikiran mereka "ustazah ni bukan nya baik pun"...sy tak kisah kalau itu yg awk fikirkan...tp sy bersyukur kerana Allah jadikan awk semua sebagai perantara utk mengubah diri sy yang dulu menjadi diri sy yang sekarang...Alhamdulillah....

Allah temukan aku dgn guru2 yang penyayang...yang baik hati...yang menjaga setiap seorang seperti adik beradik nya sendiri...dan aku selesa berada diantara kalian semua...tak cukup dgn apa yang ada..Allah tambah lagi sahabat2 yg sentiasa menyokong...yaAllah,aku sedar akan kasih sayang Mu pd hambaMu yang sentiasa lalai ini...

saat aku keliru dgn keputusan utk meninggalkan sekolah,kak husna bnyk bagi moral support...mcm tu jugak dengan kak nisa...ustaz ehsan...dan semua termasuk abah (tukang masak)...see..semua org dah mcm adik beradik...sbb tu aku syg sekolah...

saat keputusan dah dibuat,semua redha...dan still izinkan aku utk ikut program sekolah even surat resign aku dah hantar...sgt2 terharu...kenangan yg aku lalui,tak kan aku lupa..kenangan ke kalumpang,kelantan...dan setiap inci sesuatu yg terjadi...aku akan rindu!demi Allah...

aku tak minta mereka menghargai,tapi,terima kasih kerana menghargai...doakan aku utk terus maju dan berjaya...aku juga mohon pd Allah,agar Allah permudahkan segala urusan di sekolah...

terima kasih ya Rabb...Kau pinjamkan mereka2 dalam perjalanan hijrah ku...Kau jadikan mereka perantara utk aku jd lebih baik...jaga lah mereka...sayangi mereka...pelihara iman mereka...kerana aku syg mereka keranaMu...

No comments:

Post a Comment