Monday, July 30, 2012

ramadhan ku..

assalamualaikum....
dah lame tak menaip....tetibe hari ni terajin la pulak...padahal keje berlambak....since in ramadhan kareem...aku tlg mak menjahit baju...even aku ni xde la terer pon..jahit pon ade gak yg herot2..haha..tp aku cube sedaye upaye meringankan beban mak...kesian aku tgk..baju tempahan tu bukan main banyak lagi...puase tahun ni cume 29 hari...mak tu asyik menghitung baju...sedang org lain menghitung hari...ye dak??sabar je la yee.....hehe....aku baru dpt 6 pasang baju..tu pun baju budak2...tu je yg aku berani jahit..kalau jahit baju mak budak..kang nyesal xsudah...^^

sincerely aku terase something sejak aku duduk rumah dari bulan 4 hari tu....ye memang...sebelum2 ni..hidup aku dikelilingi kawan2 baik..kawan2 kurang baik...mulut manis..mulut tempayan..haha..semue ade...tp tu life mase kat arau..seriously rindu semuenye....puase2 sebelum ni pun aku sambut dgn kwn2..but this year...full time dgn family...agak janggal..tp kemane kite pergi pun..kite tetap akn balik dkat family jugak...kan..kan..kan??yup..terime segalanya...eceehh....^^ aku sebenarnye rindu nak makan nasik lemak dgn miza n kk mase buke puase...mmg tu je la makanan kitorng...kat sini, mcm xde je org buke puase mkn nasik lemak...hari tu penah sekali aku offer diri dekat mak nak msk nasik lemak utk buke...last2 mak cakap... "ade ke org buke puase mkn nasik lemak?".. haha...kite buat je kan miza, kk? tu la bezenye hidup dgn family n kwn2..kalau dgn kawan2..ikut suke kau la nak buat ape...mkn la ape pon...tapi dgn family...tak boleh...lagi mak aku ni menjage segale2nye...dari mknn...sampai minuman..sampai la kebersihan..and semue lah.....nice kan seorang ibu?

orait....aku hidup kat rumah ni dah mcm maid jugak lah....everything aku kene buat...start dari sidai kain, masak n kemas2....tambah lagi bulan puase...aku kene prepare utk sahur n buke puase...serious aku rase ok je dgn bnde2 ni as long as takde sape yg buat aku pns hati....boleh terime ape yg aku buat...aku ni bukan seorang yg rajin pon...pemalas pon boleh tahan la..mcm unte padang pasir..tapi nye..ade lagi yg lebih dasyat dari aku...haishhh...pelik...mule2 tu tak perasan sgt perangai dia ni..tapi lame2...aku dah nmpak..ok...nak bgtau ni je...sebagai seorang perempuan...kite bakal menjadi seorang isteri...ibu...and semue bnde kite kene uruskan...so..why not kau buang sikit perangai tu....bahaye utk semue org..serious...yaa...aku bukan seorang isteri...apetah lagi seorang ibu....tapi ni fitrah seorang wanita kan??fikir dlm2..jgn la bile dah kawen nnti..smpai amek maid...yee aku tau..amek maid tu tak salah..maid membantu keje kite...tapi maid tu jugak seorang manusie...hamba Allah s.w.t..bukan hamba kite...ok la xpe...aku tulis pnjang2 ni pon..bukan dia bace..haha..penat lah mcm ni....-_-"

satu bende yg aku harapkan dari hidup adelah...aku dipertemukan dgn seorang insan yg dapat membimbing aku kejalan yg diredhai...dapat menunaikan solat dengan tertib...dapat menghormati ibu ayah aku mcm mne dia menghormati ibu dan ayah dia...dpt menjadi imam didalam solat ku juga keluarga ku...and aku yakin..ini jugak yg diharapkan oleh setiap manusie yg bergelar wanita...hehe..*ayat sastera kan? ^^

lastly....bulan ramadhan ni bulan umat islam...umat akhir zaman..umat nabi muhammad....dan kite jadikan lah bulan ni sebagai bulan utk kite cube menjadi yg lebih baik...insyaAllah...Allah perkenankan doa2 hambanya...kerana kite umat kekasihNya.... salam ramadhan kareem.... 

1 comment:

  1. nasi lemak, popia , jus buah, aym goreng......hahaha..miss that moment.

    ReplyDelete