Saturday, September 29, 2012

up and down!!

assalamualaikum..and have a gud day....*smile..
first of all....syawal dah pun tamat..dah lame dah..tapi mood rayee masih ade...haha...raye nak lame je..puase?*****..tak mampu nak jawab...teruk!!haha

orait..since all my friend dah further degree...aku and some student yang kurang bernasib baik masih kat rumah and ade yang kerje...mencari rezeki tuhan yang ade dimana2...yakin!! :)
aku,miza n kk masih macam ni....kami happy?kami xsedih?believe me...cume Allah tahu hati dan perasaan kami...sedih,menangis,ketawa...biar menjadi mainan perasaan antara kita dan Allah..as long as kita yakin,sesungguhnya...ade nikmat yang tersembunyi disebalik kesabaran kita...yakin pada janji Allah...ok sahabat?kita kene kuat untuk terus hidup...bukan ke tugas kita didunia utk menjadi khalifah Allah?so...we must be strong....dugaan Allah tu akan selalu dtg utk menguji hati2 hambaNya..kan?*jgn menangis lagi...
lepas ni..kite kene cube lagi utk dapatkan gelaran mahasiswa..biar kita lambat...mungkin yang lambat akan jd pemenang...who know?kan?ok2....muhasabah diri sikit..bg motivasi dekat diri yang dah selalu sgt down ni...

mase down dulu...aku dah tak nak dengar ape2 yang berkaitan dengan degree...sumpah tak nak..menyampah!!...down tahap gaban....*tak tergambar perasaan mase tu....menangis...nak jerit...lagi2 bile tgk kwn2 yg dpt degree..dorang post macam2 kat fb...argghhh!!!rase nak keluar dari group batch tu....hampe betul...*teruk aku ni...hmm...lame jugak aku xbukak group dpim batch 72 mase tu...sakit hati punye pasal...rase macam nak buat group BUDAK2 DPIM MENGAGGUR...ehem...pikir 38 kali....rase mcm nampak kebodohan diri....tapi tu la hakikatnye..memang terase diri ni bodoh sgt mase tu....but,praise to Allah....aku belum smpai ketahap nak membunuh diri....syukur di atas kewarasan akal...hehe....then who's make me feel better? dia lah sahabat ku....miza...n kk...mr&mrs everything...makayah ku...and the most precious and the highest...Allah rabbul 'izzati....betul lah...Allah akan bagi kerendahan hati,kelapangan jiwa bila kita di uji....see....Dia bg kita ujian...dan Dia bg kite penawar....Allahuakbar....

sekarang....kami masih mcm ni...cuma mencari yang lebih baik...kami masih berusaha...walaupun payah utk mencari sesuatu yang lebih baik....aku yakin..yang baik tu masih ada...*senyum*..mereka yang dah ke degree...aku rase korang memang layak..korang memang hamba yang dah dipilih Allah utk mendahului kami...then kami akan menyusul..insyaAllah..semoga Allah bari kami peluang utk menjadi seperti kalian...tu doa aku sepanjang patah hati....fikir secara posotiv,insyaAllah perkara positive akan datang...memang tak dinafikan..hati terkilan dan kecewe...dorang suruh check bnyak2 kali..tapi aku dah fedap nak dengar..then aku pekak kan telinge...sedare2 aku suruh buat rayuan direct ke ofis...aku dah xnak...sebab?syaitan dah berjaye menguasai diri dan perasaan aku....nauzubillah....

Allah dah aturkan sebaik-baik perjalanan hidup kita didunia....sebagai hamba..kita kene terimanya and the most important thing,we should to accept qada' n qadar Allah...don't argue about things that was been happen...but plan the future...if Allah wills,that would be happen...close your eyes...and say Alhamdulillah...

sincerely...
umie

No comments:

Post a Comment