Tuesday, October 23, 2012

hijrah seorang wanita..

assalamualaikum...

tergerak hatiku utk menaip sesuatu mlm ni.....sesuatu yg aku sndri keliru...keliru dlm mencari diri sendiri...
aku seorang wanita..seorang muslimah..seorang hamba Allah..seorang khalifah..seorang yang belum pasti bergelar seorang isteri solehah tetapi pasti menjadi sekujur jenazah...Allahu rabbi...

hari ini..seharian masa ku,aku habiskan didewan besar sabak bernam..bagi menghadiri satu seminar kerjaya yg dianjurkan oleh kerajaan negeri selangor..mulanya...takpernah terfikir utk hadir,tetapi kuasa Allah tanpa kuduga..Dia menggerak kan hati aku utk pergi...dengan perasaan tenang dan redha...aku izinkan jasadku kesana....segan!!itulah perasaan pertama....tanpa sahabat yg kukenal..ku gagahkan hati dan perasaan segan tu ku buang jauh dgn niat utk ilmu yg berguna insyaAllah...
dengan kuasa Allah rabbul 'izzati....aku temui sesuatu yg aku sendiri keliru...ceramah motivasi kerjaya yg kusangka boring,menyampah...menjadi satu ceramah agama yg aku sndri perlukan utk membimbing diri ini menjadi lebih baik...yaAllah...terima kasih!!aku perlu kan tazkirah utk menetapkan hati aku yg terlalu rapuh utk berhijrah....menahan sebak didada...menangis di sana..sesuatu yg asing utk aku...betul lah org kata...air mata tu mampu utk melembutkan hati manusia...aku percaya!!

seorang konsultan yg hebat....aku sanjung beliau..yg kami anggap seorang ibu...seorang yg sangat tabah mencari cahaya iman satu masa dulu..dan aku berharap..aku mampu menjadi seperti dirinya....thanks a lot puan nora....i'm adore u so much heart....aku pasti...ilmu Allah tu akan ada dimana2...sampaikan aku keliru,adakah betul ni motivasi kerjaya?atau motivasi utk menjadi seorang insan atau menjadi seorang hamba Allah yg baik....ya Allah....menjadi hambaMu yg bersyukur itu tidak sukar....

"roh itu sesuatu yg suci....maka jgn cemarinya...kerana ianya akan kembali kepada Allah..yg tinggal hanyalah jasad....jasad yg akan kembali kepada tanah...tetapi roh akan kembali kepada Allah"

kata2 puan nora yg aku simpan....semoga aku setabah sumayyah...menjadi wanita pejuang islam yg sebenar...kuat dan terima segala yg tertulis...

"Allah tidak pernah salah dalam menentukan takdir hamba2nya..."

yaRabb...semoga hati ini kuat dalam aku diuji....semoga iman ini kukuh bila digoyang...semoga jasad ini istiqamah utk melindungi roh ku suci tika diangkat bertemu penciptanya...

Allahumma ameen~~


2 comments: